مشکل باز نشدن درب سی دی رام ها بعد از یه مدت
 
بهترینها

 مشکل از مغناطیس شدن قسمت بالایی درب درایو هست. به این ترتیب رها کردن دایره مغناطیسی نگه دارنده سی دی دچار مشکل می شود. یک راه این است که یک نوار چسب دایره شکل و با قطر مناسب در قسمت دایره درب درایو (یعنی قسمت بالا)بچسبانیم تا فاصله دو قسمت زیادتر شود و نوار چسب را نباید به قسمت لاستیکی دایره ای شکل مغناطیس که در پایین قرار دارد و به موتور گرداننده متصل است بچسبانیم زیرا این قسمت باید از پایین به سطح دایره داخلی دیسک سی دی بچسبد و آن را با سرعتهای متغیر بچرخاند و لغزیدن این قسمت باعث لیز خوردن دیسک می شود و کلا درایو از کار می افتد(اشتباهی که دوستان می کنند).

و اما راه دیگر این است که با استفاده از گرمای شدید و نه داغی شدید دایره فلزی دارای خاصیت فرومنیتیک قسمت بالایی درایو را که باعث فشرده شدن سطح دایره داخلی دیسک سی دی به قسمت مغناطیسی پایین می شود؛ از مغناطیس بودن خارج کنیم. در واقع به علت نزدیک شدن و دور شدن های متوالی دایره مغناطیسی پایین به دایره فرومنیتیک بالا؛ این دایره نیز خاصیت مغناطیسی نسبی پیدا کرده و پس از مدتی شدت جذب آن به دایره مغناطیسی پایین افزایش می یابد و این نیروی جذب افزایش یافته از نیروی رها کننده بیشتر می شود و پس از این حالت با زدن دکمه درب بیرون نمی آید.
لازم به ذکر است دایره فرومنیتیک پایین در یک پوشش پلاستیکی قراردارد و گرمای شدید ممکن است به این پوشش صدمه بزند. بنابراین احتیاط بفرمایید و بهتر است از روش اول استفاده شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, :: 16:49
mirallah nori

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترینها و آدرس arianatech.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 86
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 88573
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1